Friday 11 November 2011

Cuti Sekolah Bakal Menjelma.

Assalamualaikum.

Baik,berbalik kepada  tajuk,cuti sekolah akan bermula tidak lama lagi.Hari ini yang selalu ditunggu-tunggu oleh budak-budak sekolah terutama saya.Actually saya dah lama tunggu cuti sekolah ni,sejak beberapa bulan yang lepas.Haha. #tak senonoh punya perangai.

 HAip ! Betul la.Penat tau asyik mengadap buku setinggi gunung himalaya tu.Habis tu,bila cuti sekolah tak payahlah eh? Heh,banyak cantik.Macamlah kau ngadap buku waktu sekolah ! Heh.



Cuti sekolah haruslah dimanfaatkan sepenuhnya.Bukan bermakna,tidur je.Kan banyak lagi aktiviti yang boleh dilakukan,tolong orang,tengok tv,menghadap internet,sapu sampah, etc.Bagi orang yang nak kurus,kacaulah anjing tidur.Confirm turun 5kg.Haha.Okey,tak lawak.

Oh,so sweat.

Oh,oh.tapi cuti sekolah bagi nadia tahun ni,macam bukan cuti sekolah je.Mama dah siap2 suruh buat latihan,study etc.Duh.Tapi tak aperla.Untuk mencapai seribu kemanisan,kita perlu membuat seribu pengorbanan.Bukankah begitu?

Cuti sekolah yang bakal bermula menandakan "Goodbye Form 2,Welcome Form 3".#cuak
 Buku-buku teks Form 3 sudah nadia selak.Selak je. :) Pmr oh Pmr.Bahang-bahang.Jadi untuk subjek sejarah,bab pertama,nadia akan belajar tentang Jepun.Oh,Annyeong Haseyo Maharaja Mikado Meiji. :)

Dan korang korang yang masih sekolah tu,rajin-rajinkanlah diri datang ke sekolah ya.Jangan malas-malas.Bermanja-manjalah korang dengan kawan-kawan korang selagi mereka masih hidup.Nanti menyesal tak sudah.Dan waktu ni la pembawaan kamera ke sekolah besar-besaran pun.Ambillah gambar bersama-sama di tempat-tempat yang menarik di sekolah ya,especially tandas,taman bunga,atas,tepi,bawah tangga.Ha,bilik pengetua jangan lupa.Eheh,dan waktu ni jugaklah,waktu korang untuk tulis surat -->meluahkan perasaan kepada pakwe atau makwe korang kan.Al-maklumlah tahun depan dah tak satu kelas. #ehem.

Okeylah,cukuplah saya merapukan diri hari ni.Terima kasih sebab sudi baca.I have gotta go now.See you soon. :)

Ma'assalamah wa illalliqa'
Assalamualaikum, :)

P/s: Result exam dah dapat. :)

0 comments: